Boekpromotie. Wij, de kleurrijke schrijvers, hebben een schrijfcoach die hier voortdurend op hamert. De tips die we krijgen, zowel van Jolanda als van Esther, de organisatoren van dit mooie clubje creatieve en ambitieuze auteurs, helpen ons hier enorm mee. Zal het ons lukken om alle potentiële lezers hiermee te bereiken?
Voorsprong
Als je het hebt over bekende auteurs, denk je al snel aan Lucinda Riley, Helen Fields, Stephen King, Nathalie Page. Het zijn schrijftalenten die talloze boeken hebben geschreven en nu bovenaan staan in de boekentops. Elke boekenwinkel heeft hun producten zichtbaar te koop, omdat de inkopers zeker weten dat hier vraag naar is. Voor ons, onbekende schrijvers, is dit absoluut niet zeker, hoe hard we er ook ons best voor doen.
Paul van Loon bijvoorbeeld, signeerde een paar weken geleden in de boekenwinkel bij ons in de buurt. Hij heeft daar niet eens zijn best voor gedaan en de krappe ruimte stond vol met opgewonden kinderen. Natuurlijk, iedereen wil een handtekening van een populaire Nederlander, zijn verhalen over vampieren en Dolfje weerwolfje hebben zichzelf al bewezen.
Ook al zijn mijn lezers enorm enthousiast, ik hoor nog lang niet bij de groep bekenden, waarvoor reclame maken onbelangrijk is.
Alle hulp is welkom
Foto’s, blogjes, er zijn veel manieren om een product een podium te geven. En, eerlijk gezegd, ‘Met mij is toch niks mis’ heeft deze aandacht absoluut verdiend. Iedereen die alvast het eerste hoofdstuk wil lezen, vergeet de wereld om zich heen, omdat het zo makkelijk leest. Misschien herken je zelfs wel wat aspecten van jezelf in Sophia. Kortom; het is zeker de moeite waard, vooral omdat het zo’n belangrijk onderwerp is.
Heb jij mijn boek gelezen, of van een andere kleurrijke schrijver? Laat dan een recensie achter op de website van Droomvallei uitgeverij, Hebban, of ga op zoek naar de Facebookpagina van de auteur en laat daar weten wat jouw beoordeling is. Ik ben te vinden op https://www.facebook.com/ellyschrijft.nl
Weet je wat ook enorm helpt en ontzettend leuk is? Maak een foto van het boek dat je leest, of een selfie, deel dit op je Facebookpagina, in een Facebookgroep of op Instagram en tag de auteur. Ik kan hier enorm van genieten.
leuke blog Elly!
Vergeet niet dat Paul van Loon ook ooit onbekend was, wie weet hoe druk het straks is als jij gaat signeren.
Helemaal waar Nish
Paul van Loon heeft een uitgever die alles voor hem regelt, heeft hij me wel eens verteld. Of dat altijd zo is geweest, weet ik niet.
Ach, zelf je boek promoten maakt het natuurlijk wel veel leuker en social media maakt het een stuk eenvoudiger
En gelukkig werkt ook jouw uitgever hard mee.
Zeker weten, die hulp zal ik absoluut niet onderschatten
De schrijfcoach vindt dat je het heel goed doet met de boekpromotie en inderdaad lezers kunnen heel goed helpen door een recensie te schrijven of een foto te delen…
Joepie, de schrijfcoach is tevreden. Als auteur schrijf je een boek voor toekomstige lezers. Een foto of waardering zijn dan natuurlijk extra leuk om te zien.
Ja, die boekpromotie is wel een dingetje 😉 Maar jij bent er echt wel goed in. Ik ga tzt bij jou in de leer!
Ja, die promotie is wel een dingetje, maar jij pakt het supergoed op. Kan ik veel van leren!